Onze Klant Contact Mensen

Samenwerken aan kwaliteit en ontwikkeling in klantcontact

Ontwikkelen, groeien, verbeteren en presteren is mogelijk in een veilige en fijne omgeving. Daarom voorzien wij onze KCD’ers van een goede basis. Een basis van kennis en kunde én een warme plek waar ze zich thuis voelen. Een plek waar zaken écht goed geregeld zijn zodat er geen zorgen zijn en de focus ligt op andere dingen die belangrijk zijn.

Bij Klant Contact Diensten voert het menselijke aspect de boventoon. Medewerkers die zich goed voelen, geen zorgen hebben over stabiliteit, zijn oprecht geïnteresseerd in anderen en zoeken de verbinding met de klant én met hun collega’s.

 

Medewerkersverhalen

Senior Klant Contact Specialist SchadeServices

Etienne Eduarda

Hoe ben je bij KCD gekomen en wanneer?
Ongeveer 3 jaar geleden zag ik een vacature op hun site en heb ik daarop gesolliciteerd.

Wat was je eerste indruk van KCD?
Mijn eerste indruk was een leuke informele werksfeer met korte lijnen. Bij mijn eerste dag maakte ik gelijk kennis met mijn teamleider en hij liet een vriendelijke en open indruk achter.

Wat denk je nu van KCD?
Er zijn wat veranderingen geweest in de laatste jaren, vooral door covid, maar desondanks wordt er op verschillende manieren gezorgd dat er altijd een gezellige sfeer is en je plezier kan hebben in je werk.

Wat vind je het leukst aan je werk bij KCD?
Het leukste is dat je elke dag iets nieuws leert en mensen blij kan maken, ook als je hun schade niet vergoed maar toch een kaartje of bloemetje kan sturen.

Waarom is KCD meer dan een callcenter volgens jou?
Je hebt niet een vastomlijnd script dat je kunt oplezen: elke schade is anders en elke verzekerde is anders. Dus je bent meestal echt bezig met verschillende personen die eigen behoeften hebben als ze een schade melden.

Wat is je leukste herinnering bij KCD?
De mancave. Een gezellige ruimte waar je even stoom kunt afblazen tijdens je pauze. We kunnen even darten of op de PS4 spelen. Er is zelfs eens een FIFA-toernooi georganiseerd. Af en toe draaien we lekkere muziek.

Wat vertel je over KCD aan vrienden/familie? Waarom zou je
KCD aanbevelen als werkgever?
Het is een leuke werkgever met een goede sfeer op de werkvloer. Ook in deze covid tijden blijven we goed samenwerken om de sfeer erin te houden.

“Ook als je hun schade niet vergoed, mag je toch een kaartje of bloemetje sturen”

Servicedesk Coördinator

Marloes Wielaard

De dagelijkse uitdagingen in dit dynamische bedrijf zorgen ervoor dat Marloes haar werk met passie doet.

Hoe ben je bij KCD gekomen en wanneer?
Ik ben in 2006 in dienst getreden bij KCS, Klant Contact Services, voor we in 2020 KCD werden.

Wat was je eerste indruk van KCD?
Mijn eerste indruk van KCD (toen nog KCS) was een kleine gezellige club, we waren immers toen met zijn zessen… zo kan je zien hoe snel het is gegaan.

Wat denk je nu van KCD?
Als ik achterom kijk dan hebben we de afgelopen jaren een waanzinnige groei doorgemaakt en heel veel fijne collega’s aan ons weten te binden. En een uitdagende visie neergezet. Een bedrijf om trots op te zijn.

Wat vind je het leukst aan je werk bij KCD?
De afwisseling, de hectiek, de dynamiek en de uitdagingen.

Waarom is KCD meer dan een callcenter volgens jou?
Wij gaan verder dan alleen de vraag beantwoorden, wij willen de verzekerde ‘echt’ verder helpen. Wij maken écht contact.

Wat is je leukste herinnering bij KCD (voormalig KCS)?
Goh, dat zijn er zoveel in al die jaren. Belangrijk is dat je hier met plezier naar je werk gaat, dat stralen we uit en dat is ook echt voelbaar.

Wat vertel je over KCD aan vrienden/familie? Waarom zou je KCD aanbevelen als werkgever?
Ik zou KCD zeker aanbevelen, het is een warme, snelgroeiende organisatie waar de menselijke kant voorop staat. Wij gaan uitdagingen niet uit de weg en er is ruimte voor persoonlijke groei.

“Wij gaan uitdagingen niet uit de weg en er is ruimte voor persoonlijke groei"

Teamleider Centraal Beheer

Lorenzo Khoe

Hoe ben je bij KCD gekomen en wanneer?
Ik ben via een collega bij mijn vorige werkgever destijds getipt over een functie als teamleider bij KCD in Utrecht. Omdat ik in Utrecht woonde (en nog steeds woon) en zij helaas niet was aangenomen maar wel erg enthousiast was over de sfeer en locatie ben ik op gesprek gegaan.

Wat was je eerste indruk van KCD?
Warm, gezellig en heerlijk dynamisch. Dat komt omdat het pand wat wij destijds in Utrecht hadden, geen aparte aankomsthal had waardoor je gelijk binnen kwam in de kantine van het bedrijf, midden in de drukte. Laat het nou zo zijn dat tijdens mijn sollicitatie de kantine al lekker vol zat en mij gelijk kon mengen met de collega’s en wat van de sfeer kon meekrijgen.

Wat denk je nu van KCD?
Mijn eerste indruk is de indruk die ik nog steeds heb. Het is een erg gezellig informeel bedrijf waar persoonlijk contact een belangrijke leidraad is in alles wat wij doen.

Wat vind je het leukst aan je werk bij KCD?
De veelzijdigheid/dynamiek in het werk en gezelligheid van de collega’s. Ik heb verschillende functies gehad en verschillende teams mogen aansturen en dat maakt het nooit saai en altijd dynamisch. Geen dag is hetzelfde en dat maakt het juist zo aantrekkelijk/leuk.

Waarom is KCD meer dan een (contact)callcenter volgens jou?
Ik heb redelijk wat ervaring bij verschillende contactcenters en bij heel wat keukens meegekeken. Waar wij ons echt in onderscheiden is de persoonlijke benadering en ietwat informele werksfeer. Die sfeer wordt gemaakt door de mensen die bij KCD werken.

Wat is je leukste herinnering bij KCD?
In de 8 jaar tijd dat ik er nu werk zijn dat er veel geweest. Als ik er toch één moet kiezen dan is dat het jaarlijkse eindejaarsfeest (wat wij helaas dit jaar vanwege corona moesten overslaan). Het is een drukke periode waarin iedereen hard werkt om de klanten te woord te staan en juist in die tijd is het fijn dat we de tijd krijgen om met elkaar te ontspannen en stil te staan bij al het werk wat we al hebben verzet.

“Persoonlijk contact is een belangrijke leidraad in alles wat we doen”

Recruitment Coördinator

Didier Soesman

Hoelang werk je al bij KCD en hoe ben jij hier terechtgekomen?
Ik werk nu ruim 3 jaar bij KCD en ben in eerste instantie via een oud collega van mij met KCD in contact gekomen. Bij KCD ben ik begonnen als recruiter met werven voor onze vestiging in Almere voor Zilveren Kruis. In de afgelopen jaren ben ik inmiddels doorgegroeid als coördinator binnen de recruitment afdeling van KCD.

Wat doe jij precies?
Eigenlijk zegt de titel van mijn functie het al, ik coördineer de recruitment binnen KCD. Dit houd in dat ik mijn collega’s ondersteun bij het opstarten van wervingen en ook tijdens de wervingen het overzicht houd en ondersteuning geef waar nodig. Wij werken op dit moment samen met een aantal externe partijen, ook dit hele proces coördineer ik. Daarnaast ben ik constant bezig met het optimaliseren van onze wervingen en werk ik ook mee aan nieuwe projecten.

“DE GEZELLIGE WERKSFEER EN OPEN WERKOMGEVING MAKEN HET VOOR MIJ FIJN OM BIJ KCD TE WERKEN.”

Wat vind je het leukst aan jouw werk?
De afwisseling van het werk vind ik zelf erg fijn. Omdat ik veel verschillende werkzaamheden heb en geen dag er hetzelfde uitziet, verveel ik mij nooit! Daarnaast hebben wij een klein maar heel hecht team dat altijd voor elkaar klaarstaat, dat is erg fijn!

Omschrijf jezelf eens in 4 woorden?
Energiek – Positief – Spontaan – Levensgenieter

“Een klein hecht team dat altijd voor elkaar klaar staat”

Trainer

José Croes

Hoe ben je bij KCD gekomen en wanneer?
Ruim 10 geleden toen ik een nieuwe uitdaging zocht als ervaren Opleider.

Wat was je eerste indruk van KCD?
Dynamisch en informeel met heel veel expertise op het gebied van Klantcontact. Er is veel oog voor Klant Contact Specialisten en er heerst een goede sfeer.

Wat denk je nu van KCD?
Als bedrijf willen we echt elke dag beter worden. En dat lukt ook. We zijn continue op zoek naar de balans tussen rendement, flexibiliteit en kwaliteit. Dat maakt het werk spannend en uitdagend.
Als je het leuk vindt om dagelijks nieuwe ervaringen op te doen en je bent niet bang voor veranderingen dan is KCD een geweldig bedrijf.

Wat vind je het leukst aan je werk bij KCD?
Als Opleider help ik, door mijn ervaring en expertise, collega’s hun doel te bereiken. Dat geeft mij energie. We Coachen op resultaat. Dat doen we door te laten zien waar je al goed in bent en helpen je met het ontwikkelen van nieuwe vaardigheden.

Waarom is KCD meer dan een callcenter volgens jou?
Werken voor onze opdrachtgevers is meer dan alleen de telefoon aannemen. De 9+ ervaring van de klant die met ons belt staat voorop. Om dit te bereiken heb je veel kennis en vaardigheden nodig. Daarnaast moet je het ook leuk en belangrijk vinden om een goed gesprek met de klant te voeren. Dag in dag uit. Dat vraagt heel veel van de collega’s aan de telefoon maar daar krijg je ook veel voor terug.

Wat is je leukste herinnering bij KCD?
De dag dat ik 10 jaar in dienst was, kreeg ik een schitterend boeket bloemen. Ik had geen idee dat ik al weer zo lang in dienst ben. De jaren zijn omgevlogen.

Wat vertel je over KCD aan vrienden/familie? Waarom zou je KCD aanbevelen als werkgever?
Als je dynamiek en afwisseling leuk vindt en je houdt wel van resultaatgericht werken dan is werken bij KCD wel wat voor jou! Bovendien heerst er een goede sfeer en is geen enkele werkdag hetzelfde.

“We zijn continue op zoek naar de balans tussen rendement, flexibiliteit en kwaliteit. Dat maakt het werk spannend en uitdagend”

Klant Contact Specialist

Miranda Kerkhoven

Hoe ben je bij KCD gekomen en wanneer?
Ik ben in oktober 2015 gestart bij KCD om te helpen tijdens de drukte van het eindejaarswerk. Ik zou eigenlijk voor een paar maanden blijven maar na een half jaar ben ik in dienst gekomen bij KCD.

Wat was je eerste indruk van KCD?
Ik was direct onder de indruk van de sfeer op de werkvloer. Ik heb me geen moment een tijdelijke medewerker gevoeld. De ‘vaste’ collega’s waren erg gastvrij en behulpzaam. En ik hoop dat ik dit ook ben voor de collega’s die hier nu tijdelijk werken.

Wat denk je nu van KCD?
Nog steeds hetzelfde. De sfeer onderling is echt uniek.

Wat vind je het leukst aan je werk bij KCD?
Het leukst is de afwisseling. Geen gesprek is hetzelfde en het is gewoon zo leuk om eerst iemand uit Limburg te spreken, en daarna om te schakelen omdat je iemand uit Zeeland aan de telefoon krijgt.
Het begeleiden van de nieuwe collega’s is ook erg gaaf om te doen. Dan pas zie je hoeveel je zelf geleerd hebt. En dat het waar is wat mijn begeleiders tegen mij zeiden, en wat ik nu ook tegen de nieuwe collega’s zeg: “Het komt goed!”

Waarom is KCD meer dan een callcenter volgens jou?
Door de sfeer op de werkvloer en de opstelling van de bureaus heb je niet het gevoel dat je op een callcenter werkt.

Wat is je leukste herinnering bij KCD?
Dat zijn er teveel om hier te noemen.

Wat vertel je over KCD aan vrienden/familie? Waarom zou je KCD aanbevelen als werkgever?
KCD is een goede werkgever met net even meer aandacht voor het geluk van het personeel dan dat ik eerder heb meegemaakt. Net als bij iedere werkgever zijn er wel verbeterpunten… MAAR: toen het van de zomer warm was werd er gezorgd dat er of ijsjes waren, of koele drankjes. En ik heb van vrienden en familie niet gehoord dat dat bij hun op het werk ook gedaan wordt. Ook tijdens het eindejaarswerk is er extra aandacht voor het personeel met speciale traktaties en feestelijkheden op de werkplek.

En niet onbelangrijk: de warme chocomelk is heerlijk!

“Door de sfeer op de werkvloer en de opstelling van de bureaus heb je niet het gevoel dat je op een callcenter werkt.”