Klant Contact Services werft 150 Klant Contact Specialisten in Leeuwarden

PERSBERICHT VAN 06/09/2016:

KLANT CONTACT SERVICES WERFT 150 KLANT CONTACT SPECIALISTEN IN LEEUWARDEN

Klant Contact Services, 100% dochterorganisatie van Achmea, heeft Leeuwarden gekozen als een van haar locaties voor het eindejaarswerk. 

Klant Contact Services (KCS) is ruim 15 jaar specialist in klantcontact. KCS werkt als een flexibele schil voor haar opdrachtgevers met het structureel of tijdelijk opvangen van telefoonverkeer of ander klantcontact. Als dochterorganisatie van Achmea heeft KCS veel kennis en ervaring van zorg-, reis- en schadeverzekeringen. 

150 nieuwe medewerkers
Van september 2016 tot en met januari 2017 worden er 150 nieuwe medewerkers geworven voor de functie van Klant Contact Specialist. Deze periode is voor KCS extra druk en wordt ‘het eindejaarswerk’ genoemd. Veel klanten wisselen dan van verzekeraar, of hebben behoefte aan extra zorgadvies.  

Locatie Leeuwarden
Voor het eindejaarswerk van 2016 heeft KCS gekozen voor Leeuwarden. Naast de bestaande vestigingen in Zoetermeer, Utrecht en Amsterdam is dit de vierde locatie. Diederik Renne, Directeur KCS: “De kennis en ervaring van klantcontact, en de gunstige IT structuur maken Leeuwarden tot een toplocatie voor ons eindejaarswerk. Daarbij hebben we een succesvolle samenwerking met gemeente Leeuwarden voor de werving van goede mensen.”

Samenwerking
Klant Contact Services, UWV, team Werk gemeente Leeuwarden en de overige gemeentes die onder het Regionaal Werkbedrijf 'Fryslân Werkt!’ vallen, werken samen in het werven van personeel. De komst van KCS is volgens wethouder Henk Deinum een aanwinst voor Leeuwarden. “Klant Contact Services past uitstekend in het zakelijke en financiële hart van Leeuwarden. Sinds jaar en dag is hier kennis en ervaring op het gebied van financiële dienstverlening en klantcontact centra. Deze nieuwe werkgever biedt kansen voor werkzoekenden en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Daarom werkt Klant Contact Services nauw samen met het Regionaal Werkbedrijf Fryslân.”  

Klant Contact Specialist
KCS werft voor de functie van Klant Contact Specialist. Een Klant Contact Specialist beantwoordt de telefonische vragen van verzekerden. Deze vragen kunnen gaan over zorgverzekeringen, administratieve zaken, maar ook over persoonlijke onderwerpen van verzekerden. De focus in deze gesprekken ligt op kwaliteit van het antwoord en inlevingsvermogen; dat vraagt een nauwkeurige en betrokken aanpak. Kijk voor meer informatie over het profiel en functie-eisen op www.werkenbijkcs.nl.